Наследниците на Паул фон Менделсон-Бартолди се отказаха от картина на Пикасо

Наследниците на берлинския адвокат евреин Паул фон Менделсон-Бартолди се отказаха доброволно от правата си върху картината на Пикасо „Пиячът на абсент“ и тя ще остане притежание на творческа фондация.
Условията по сключеното споразумение с фондацията, контролирана от британския композитор Андрю Лойд-Уебър за това платно, оценено от Кристис през 2006 г. на 40 до 60 милиона долара, не се разкриват. През 2009 г. наследниците на Менделсон-Бартолди сключиха друго споразумение с Музея за модерно изкуство и Музея Гугенхайм в Ню Йорк, като оставиха двете институции собственици на две други платна на испанския художник „Младеж и кон“ и „Мелницата на Галет“ – две творби оценени според „Шпигел“ на 200 милиона долара всяка. Семейството води дълга юридическа битка, за да си върне картините, които техният дядо е бил принуден да продаде през 1934 г. заради преследванията на евреите от хитлеристите. Паул фон Менделсон-Бартолди изпратил трите Пикасо в Швейцария през 1933 г., за да запази след идването на власт на нацистите и малко след това бил принуден да ги продаде. Починал през 1935 г. Картините след това станали притежание на Музея за модерно изкуство и на Музея Гугенхайм, както и на фондацията на Лойд-Уебър, но внук на сестра на банкера поде битка да ги върне, заявявайки, че дядо му е бил принуден да продаде картините и че той – внукът е истинският собственик. /АФП